Annonsering i sosiale medier
I sosiale kanaler som Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og TikTok ligger en rekke muligheter som du kan utnytte for å bli synlig og lykkes med markedsføringen av din bedrift.
Ønsker du å finne ut hva vi kan gjøre for deg?
Få råd og tips, helt gratis!
La oss kontakte deg!
Den moderne og lønnsomme jungeltelegrafen
Vi hører på våre venner og forretningskontakter, og dersom en venn eller kontakt anbefaler deg et produkt, en tjeneste, en bedrift, en leverandør eller butikk så er det stor sannsylighet for at du kjøper eller tar kontakt.
Ved å like, dele og kommentere så sprer man budskapet til sine venner/kontakter. Bedrifter får veldig mye gratis markedsføring ved å være på sosiale medier.
Sosiale medier er blitt en stor og viktig del av hverdagen til folk flest, både i jobbsammenheng og privat. Potensielt nye kunder, nåværende kunder, samarbeidspartnere og mange andre personer bruker mye tid på disse nettverkene. Derfor er det viktig at bedriften din er synlig på sosiale medier. Det er rett og slett lønnsomt!
Tiltrekk nye kunder med å annonsere i sosiale medier
Ved å annonsere i sosiale medier eksponerer du varer og tjenester til målgruppen din.
Markedsføring gjennom sosiale medier lar bedrifter spisse budskapet mot et nøye målrettet publikum. Du kan nå ut til riktige personer basert på følgende segmenteringsmuligheter:
– Demografi (kjønn, alder)
– Geografi (Land, fylke, by)
– Atferd
– Interesser
Dette gjør at bedrifter kan trekke til seg nye kunder og øke salget.
Facebook og Instagram
Facebook og Instagram har millioner av brukere hver dag, og har et stort potensiale for å treffe de riktige menneskene gjennom svært målrettet segmentering. Her er det mulig å benytte seg av bilde/tekst annonser, videoannonser, samt annonser for kjøp i nettbutikker.
Med målrettet søkeannonsering i Facebook sitt økosystem / plattformer, som består av Facebook, Instagram, Messenger og Audience Network vil din virksomhet nå ut til potensielle kunder som er på jakt etter dine tjenester eller produkter!
Treff beslutningstakere i bedriftsmarkedet ved å annonsere på LinkedIn. Dette er den største plattformen for profesjonelle nettverk, og den bruker medlemsprofilene til brukerne sine for målretting. Dette gjør det mulig å målrette annonsene svært nøyaktig basert på:
– Jobb (tittel, stilling, funksjon)
– Bedrift (navn, størrelse, industri)
– Skole (hvilken skole, studiegrad, studiefelt)
Er også en ypperlig kanal for å rekruttere jobbsøkere med riktig kompetanse til ledige stillinger i virksomheten din.
Snapchat og TikTok
Dette er kanalene for å nå den yngre målgruppen, mellom 18-29 år.
Snapchat annonsering passer for alle annonsører, fra globale merkevarer til små og mellomstore bedrifter. Treff Snapchattere målrettet basert på lokasjon, demografi, interesser, enheter og mer. Nå ut til de som driver de nye handlemønstrene.
TikTok vokser i en enorm fart. I Norge har hele 900 000 en bruker på TikTok, men det som gjør at TikTok skiller seg mest ut er at hele 42% av de brukerne er i aldersgruppen 18 – 29 år. TikTok egner seg for både små og store bedrifter som ønsker å nå ut med sitt budskap.
Bruk annonsering på sosiale medier til å oppnå målene
Formålet er å oppnå de resultatene din bedrift er ute etter.
Enten det er å øke kjennskap til din virksomhet, tjenester og produkter, øke salget, få flere henvendelser og leads fra potensielle kunder eller rett og slett få mer relevant trafikk inn til nettstedet.
Mange bruker også annonsering på sosiale medier til å trekke til seg personer med riktig kompetanse for å fylle ledige stillinger i bedriften.
Annonsering med Sosiale medier passer for alle bedrifter, om du er en stor bedrift i et nasjonalt marked, eller en liten bedrift i et lokalt marked.
iFlex hjelper deg
Vi foretar en analyse for ditt segment og hjelper med utforming av annonsetekster, bilder og videoer for å gjenspeile din målsetting. Tilpassing og optimalisering av kampanjer skjer forløpende, slik at vi effektivt treffer din målgruppe, der de er.
Du vil ha tilgang til rapporter som viser hvilke kostnader som er påløpte og hvilke resultater som er oppnådd.
Nøyaktig målretting
Annonsering i sosiale medier lar deg målrette annonsene direkte mot kundegruppen du ønsker å nå ut til. Målgruppen kan defineres blant annet både geografisk, alder, kjønn og interesser og mer. Dette gjør annonseringen meget målrettet, og at du som regel får en høyere avkastning (ROI), enn ved tradisjonell annonsering gjennom aviser, tidsskrifter og lignende.
Fleksibelt budsjett
Du avgjør budsjettet. Budgivningen i sosiale medier fungerer slik at man bestemmer et budsjett som indikerer hvor mye man er villig til å bruke på kampanjen daglig, så jobber systemene automatisk ut fra dette.
Optimalisering
Ved annonsering i sosiale medier har man tilgang til et stort antall målinger og man får et godt bilde av hva som påvirker folks atferd og hva de foretar seg etter at de har klikket på annonsene dine. Deretter kan vi gjennomføre oppfølging i form av kontinuerlige optimaliseringstiltak i takt med stadig mer data om effekten av annonsene.
Ønsker du å finne ut hva vi kan gjøre for deg?
Få råd og tips, helt gratis!
La oss kontakte deg!